سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حفاظت از محیط زیست

                                                                                                                                                             

امروزه مسئله محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین چالش های حقوق بشری محسوب می شودحق به محیط زیست سالم به طور کلی مستقل از حقوق محیط زیست قلمداد می گردد ، طرفداران حقوق بشر، حق به محیط زیست را به عنوان یک حق مستقل حقوق بشری برای داشتن محیط زیست با کیفیت به رسمیت می شناسند. تمام حامیان محیط زیست فارغ از تمام مشکلاتی که گریبانگیر جهان شده است به اهمیت ویژه محیط زیست تاکید دارند. بسیاری از آنها معتقدند که محیط زیست در وضعیت قرمز قرار گرفته است و اگر به موقع به داد آن نرسیم اولین قربانیان این تخریب انسان ها خواهند بود. بسیاری آنقدر غرق در زندگی سرمایه داری هستند که فراموش کرده ند .زندگی انسان ها تا چه اندازه با محیط زیست گره خورده است.                                             

تاثیرات محیط زیست :                                                                                  

 درختان بزرگترین  سرمایه  موجود بر روی زمین هستند . و به عنوان یک نوع بافر زیست محیطی برای اکوسیستم عمل می‌کنند. آن‌ها به بهبود شرایط اقلیمی مانند گرما، سرما ، باد و ایجاد یک محیطی که انسان‌ها، پستانداران، حشرات، پرندگان و غیره بتوانند در آن راحت زندگی کنند، کمک می‌کنند. درختان مکمل حیوانات در محیط زیست جهان می‌باشند. پستانداران و انسان‌ها اکسیژن را از هوا گرفته و دی اکسید کربن را منتشر می‌کنند. گیاهان از این دی اکسید کربن در فرایند رشد خود استفاده می‌کنند، کربن را در بافت‌های چوبی خود ذخیره کرده و سپس اکسیژن را به عنوان یک محصول اضافی به جو باز می‌گردانند. این فرایند فتوسنتز نامیده می‌شود .               

مشکلات جنگل بلوط زاگرس :                                                                     

این روزها جنگل‌های زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد روزگار خوشی ندارند، با یک گشت و گذار در این جنگل‌ها می‌توان پژمردگی درختان زاگرس را مشاهده کرد . خشکسالی‌های مداوم، آتش سوزی‌های ناجوانمردانه که همه ساله بر پیکرشان تازیانه میزند کم نبود، اما امسال در حقیقتی تلخ پروانه‌های برگ خوار سفید با ظرافت تمام رویش و سبزینگی این درختان را نشانه رفته و تصویری از یک جنگل خزان زده را به نمایش گذاشته است. تصویری دردناک که همه سال با آتش و دود همراه بود و امسال با آفتی به نام پروانه برگ خوار بلوط سفید درگیر شده است . گرچه قامت درختان بلوط زاگرس سالهاست که از خشکی و بی آبی تشنه است و هنوز از آتش سوزی‌های مداوم و زنجیره‌ای سالیان گذشته رنجور و تن خسته اند. اما هجوم آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط نیز درد گران دیگری بر قامت جنگل‌های زاگرس گذاشته است. 

جمع‌بندی :

 شرکت نرده مهدیس با شعار حفظ محیط زیست پا به عرصه تولید در صنعت نرده گذاشته شد . بنیانگذارصنعتنرده پلیمری ( طرح چوب ) در ایران و خاورمیانه که این خود تحولی عظیم در صنعت نرده می‌باشد . امروز شرکت مهدیس توانسته با  بهره‌برداری از مواد فناوری نوین در صنعت می‌باشد . ما توانستیم نرده از مواد ABS  تولید کنیم که با ویژگی دوستدار محیط زیست و برای ساخت این نوع نرده احتیاج به دست برد زدن به محیط زیست نیست و ما با تولید این محصول جایگاه ویژه در صنعت کسب کردیم .

ازآنجایی‌که شرکت نرده مهدیس همواره سعی بر این داشته که سطح کیفی محصولات خود را ارتقاء دهد  با تلاش بی‌وقفه در جهت پیشرفت و حرکت روبه‌جلو در جهت حفظ محیط زیست و منابع کشور عزیزمان ایران سهم بسزایی داشته .