سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرده چیست و آشنایی با انواع نرده

 

 

نرده یا همان جان‌پناه محصولی برای حفاظت از جان در برابر افتادن از پرتگاه هست    . 

نرده از جنس‌های متفاوت مانند : چوبی  ،استیل ، آلومینیومی ، شیشه‌ای و …… .ساخته می‌شود. در این مقاله به معرفی انواع این نرده‌ها می‌پردازیم . 


نرده درگذشته به‌عنوان حائلی بین انسان‌ها و پرتگاه بوده مانند : راه‌پله ، تراس ، پشت‌بام و …….  وجود دارد که علاوه بر حفاظت ،  مزایای دیگر نیز دارد مانند زیبایی در ساختمان‌ها و راه‌پله و مکان‌هایی دیگر و امروزه به یک سازه دکوراتیو تبدیل‌شده است . 

 

انواع نرده شامل موارد زیر هستند:

1.     فلزی یا همان فرفورژه

2.     نرده استیل 

3.     نرده چوبی 

4.     نرده آلومینیوم

5.     نرده پلکسی 

6.     نرده شیشه‌ای 

7.    نرده PVC( طرح چوب ) 

 

نرده فلزی یا همان فرفورژه 

 

این نوع نرده ازلحاظ استاندارد بهترین نوع موجود در بازار می‌باشند و طول عمر بیشتری دارند نسبت به سایر نرده‌ها و طرح‌هایی مختلفی دارد و امکان رنگ کردن دوباره نیز وجود دارد گزینه مناسب برای زیباسازی دکوراسیون داخلی خانه شماست و هماهنگ‌کننده فضای مجسمه کردن فضایی داخلی و خارجی خانه شماست.

 

نرده استیل  

این نوع نرده مزایایی چون مقاومت در برابر گرما و ضدپوسیدگی و زرنگ زدگی دارای خاصیت آ نتی باکتریال سهولت تمیزکاری استیل هست .که امروزه کاربرد بسیاری در طرح و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی یک ساختمان دارد . استیل‌هایی ضدزنگ از آلیاژهایی بر پایه آهن که حداقل 10% کروم ساخته‌شده است 

معایب نرده استیل : نرده استیل به‌طورکلی 2.5 برابر نسبت به نرده‌هایی دیگر منگنز هست .منگنز عنصری سرطان‌زا هست .  پایین بودن تنوع این نوع نرده،  قدیمی شدن آن از دیگر معایب نرده استیل است.

 

نرده چوبی  

این نوع نرده حس و حال کلاسیک و سنتی به فضایی خانه می‌دهد چوب‌های سخت ازجمله بلوط   گردو  راش و چوب نرم مانند کاج و شوکران مناسب برای ساخت نرده چوبی هستند . 

 

مزایایی استفاده از نرده چوبی:

دلایل مختلفی وجود دارد برای استفاده از نرده چوبی در منازل پیشنهاد می‌گردد .بخشی از این علل عبارت‌اند از: متنوع بودن طرح نرده‌های چوبی   و وجود تنوع بالا در رنگ جذابیت بصری فوق‌العاده و همچنین متنوع بودن نوع چوب از مزایایی استفاده از این نوع نرده هست . 

نرده چوبی راه‌پله در کنار پله چوبی به زیبایی طراحی داخلی می‌افزاید. یکی از علل زیبایی منازل دوبلکس نرده چوبی راه‌پله آن‌ها هست برخی مارپیچ که ابهت می‌بخشد به منازل . گاهی این تغییر به حدی است که توسط نرده چوبی خانه از ظاهر معمولی به منزل لاکچری تبدیل می‌گردد . 

 

معایب نرده چوبی:

 1.نگهداری نرده چوبی سخت و هزینه‌بردار هست.

2.امکان افت زدن چوب و حمله‌ی موریانه به این سازنده‌ها وجود دارد  

3. رطوبت امکان دارد باعث پوسیدگی و تاب برداشتن چوب شود . 

4. نرده‌ای چوبی اگر از چوب مرغوب استفاده شود گران‌قیمت خواهد بود 

 

نرده آلومینیومی 

 

نرده آلومینیومی کاربرد بسیاری دارد در اکثر بالکن‌ها  و فروشگاه‌ها و استخرها و …. برای حفاظت و بعضی‌اوقات برای زیبایی بخشیدن به محیط‌زیست از این نرده استفاده می‌کنند . 

نرده آلومینیومی از یراق‌آلات آلومینیوم برای اتصالات بهتر پروفایل ساخته‌شده است 

 

مزایایی نرده آلومینیومی : 1

1.    این نوع نرده باعث می‌شود تعویض در بعضی از مواقع بازیافت شود . 

2.    جزء نرده‌هایی کم‌وزن است 

3.    تنوع بالایی در انتخاب رنگ دارد 

نرده پلکسی 

 

پلکسی poly methyl methacrylate که به‌اختصار pmma ذکر می‌شود . بانام پلکسی می‌شناسیم یک ترکیب شیمیایی است این ماده یکی از سخت تری پلیمرها و شفافیتی بالاتر از شیشه و سطحی صیقلی و براق و مقاومت در برابر سطح شفاف فوق‌العاده  از نظر استحکام در برابر ضربه مقاوم‌تر از شیشه هست 

مزیت نرده پلکسی : مقاومت بالا نسبت به رطوبت ، ضد خش هست ، سطح صیقلی آن به‌راحتی تمیز و براق می‌شود . 

 

نرده شیشه‌ای : 

شیشه زیبا است به‌خصوص اگر به‌عنوان طراحی داخلی مورداستفاده می‌شوند اما امروزه در تمام گوشه کلاف ساختمان می‌توانیم آن‌ها را ببینم یکی از خلاقانه‌ترین شکل‌هایی استفاده از شیشه‌ها در نرده شیشه‌ای خود پیداکرده است . این نوع نرده انواع مختلف و ویژگی‌هایی منحصر بفردیدارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم . 

 

مزایایی نرده‌ای شیشه‌ای : نرده شیشه‌ای بسیار مقاوم هستند و رنگ و جلایشان را در دست نمی‌دهند. مقاومت بالایی در دما دارند .  شرایط آب و هوایی مختلف از خودشان نشان می‌دهند ، آن‌ها ضدآب و ضدزنگ هستند.

معایب نرده شیشه‌ای : 

1.    شکننده بودن آن ، واردکردن خسارات 

2.    کثیف شدن و لکه شدن آن‌ها 

 نرده‌های pvc( طرح چوب پلیمری

 

مزایایی استفاده از نرده‌هایی طرح چوب : 

 دلایل مختلفی وجود دارد برای استفاده از نرده‌هایی طرح چوب که در منازل پیشنهاد می‌شود . بخشی از این علل عبارت‌اند از : متنوع بودن نرده‌های pvc( طرح چوب )، وجود تنوع رنگ بسیار جذابیت فوق‌العاده دارد.

1.    سازگاربامحیط‌زیست 

2.    تنوع در انتخاب طرح 

3.    تنوع رنگی 

4.    ضد حشرات موذی 

5.    ضدآب و مقاوم بودن در برابر رطوبت

6.    مقاومت در برابر اشعه فرابنفش و خورشید 

7.    استحکام بالا

8.    نصب آسان، عدم نیاز به رنگ‌آمیزی در محل باعث انتخاب این نوع نرده نسبت به سایر نرده‌ها هست  

قیمت نرده‌های pvc( طرح چوب پلیمری ) : 

طرح و نقش آن عامل تعیین قیمت این نوع نرده است و نسبت به نرده‌هایی چوبی مناسب‌تر هست . 

 

آشنایی با نرده طرح چوب  

در مناطق آب هوایی مرطوب می‌توانیم به‌جایی استفاده از نرده چوبی از نرده‌هایی طرح چوب استفاده نمایم . علت این مسئله نیز آسیب زدن رطوبت به چوب هست این مدل چنین مزیت عمده دارد که عبارت‌اند از : 

عدم آسیب‌پذیری نرده پس از تماس با رطوبت قیمت مناسب و زیبایی بصری مشابه نرده‌هایی چوبی ضمن اینکه این نرده‌ها نیز قابلیت نصب سریع را دارا هست . توصیه می‌گردد این نرده به‌جایی نرده چوبی جهت زیباسازی بهارخواب و باغچه بکار گرفته شود.

 

جمع‌بندی 

در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کلی شما رو آشنا کنیم با انواع نرده و هر یک رو به‌صورت کلی موردبررسی قراردادیم و محصول اصلی نرده‌هایی pvc بخش توسعه بازار شرکت صنایع مهدیس به بازار معرفی می‌گردیده است و این شرکت آمادگی دارد تا صفر تا صد پروژه نرده شما مشتریان عزیز را در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام دهد .